
Părinții și cadrele didactice pot juca un rol semnificativ în ceea ce privește identificarea, dezvoltarea și explorarea acestor „inteligențe multiple”. Fiecare copil este unic și are o individualitate proprie. A pretinde atitudini și comportamente similare din partea tuturor copiilor, nu este decât o așteptare falsă.
Clasificarea tipurilor de inteligență:
- Inteligența vizual- spațială
- pasiunea pentru scris și citit
- interpretare a hărților sau a graficelor
- înclinație către rezolvarea puzzle-urilor, talent la desen sau arte vizuale
2. Inteligența interpersonală
- capacitate superioară de comunicare verbal
- viziunea din multiple perspective a unor situații
- crearea uunor relații sociale positive
- armonizarea conflictelor
3. Inteligența logico – matematică
- capacitatea sporită de rezolvare a problemelor
- înclinație către gândirea abstractă
- plăcere pentru experiențe științifice
- talent la rezolvarea problemelor complexe
4. Inteligența intrapersonală
- talent pentru analizarea propriilor slăbiciuni și puncte forte
- conștientizarea propriilor gânduri și sentimente
- înțelegerea clară a propriilor motivații
5. Inteligența verbal – lingvistică
- memorare și reproducere a informației orale și scrise
- pasiune pentru scris și citit
- capacitatea de a explica anumite noțiuni foarte clar
- talent la dezbateri și discursuri persuasive
6. Inteligența naturalistă
- înclinație către domenii precum botanica, zoologia, biologia
- pasiune pentru grădinărit, camping, cățărări
- mare interes pentru mediul înconjurător
7. Inteligența kinestezică
- talent la dans și sport
- pasiune pentru confecționarea obiectelor cu propriile mâini
- coordonare fizică sporită
8. Inteligența muzicală
- pasiune pentru cântat și instrumente musicale
- memorarea și reproducerea melodiilor
- înțelegerea sporită a structurii musicale, a ritmului și a notelor
Concentrarea și echilibrul emoțional sunt cheia pentru performanța de vârf în toate domeniile. Neurofeedbackul antreneaza creierul să funcționeze mai eficient, îmbunătățeste funcționarea mentală și stabilitatea emoțională.
Studiile arata ca prin Neurofeedback, se poate produce o crestere a IQ, a performantei intelectuale, sportive, muzicale, a creativitatii, a limbilor straine.
Atunci cand invatam o limba straina sunt exersate urmatoarele functii cerebrale: concentrarea, atentia, memoria, creativitatea, procesarea informatiilor, gandirea strategica, etc.
Sursă:
www.educarecounseling.ro
Add Comment