Inteligența spațială, cunoscută și sub numele de inteligență spațial-vizuală sau raționament spațial, este capacitatea de a imagina sau vizualiza în mintea cuiva pozițiile obiectelor, formele lor, relațiile lor spațiale între ele și mișcarea pe care o fac pentru a forma noi relații spațiale. Este capacitatea de a efectua vizualizare și raționament spațial.
Persoanele sau copiii care utilizează stilul vizual-spațial preferă să utilizeze imagini, culori, hărți/ scheme pentru a-și organiza informația și pentru a comunica mai bine cu alții, având abilități de folosire a tabelelor, aparatelor de filmat/fotografiat. Ei pot să vizualizeze cu ochii minții obiecte, planuri și rezultate.
Caracteristici:
- Pasiune pentru scris și citit
- Interpretare a hartilor sau a graficelor
- Inclinatie catre rezolvarea puzzle-urilor
- Talent la desen sau arte vizuale
R.Martinussen, J. Haiden. et al. (2005) au oferit mai multe posibile explicaţii în ce priveşte diferenţele între memoria spaţială şi verbală la copiii cu ADHD:
– Memoria spaţială presupune activarea emisferei drepte care de asemenea este implicată în apariţia ADHD;
– Sarcinile spaţiale sunt mult mai provocatoare decât cele verbale, nu au un caracter automat şi nu sunt nici familiare;
– Este posibil ca deficitul de memorie de lucru la copiii cu ADHD să se datoreze altor disfuncţii adiţionale;
– Aproximativ jumătate din copiii cu ADHD au dificultăţi de coordonare motorie care se asociază cu probleme severe în procesarea spaţio-vizuală;
Beneficiile pe termen lung ale antrenamentului cu neurofeedback pentru sunt considerate a fi:
O creștere a ratei de învățare și a vitezei de procesare,
O îmbunătățire a memoriei și a capacității de concentrare,
O îmbunătățire a gestionării stresului și depășirea fricii de eșec,
O creștere a motivației și a interesului pentru o anumită sarcină,
Îmbunătățirea globală a tuturor funcțiilor,
Rezultate mai bune în activități sportive sau artistice și vizual-spațiale.
Add Comment