Studiile privind diferenţele la nivelul abilităţilor cognitive ale genului masculin şi feminin explică diferitele nevoi în procesul de învăţare al acestora.
Capacitatea cognitivă reprezintă ansamblul proceselor implicate în procesarea informațiilor (de exemplu, raționamentul, memoria, atenția și utilizarea limbajului).
Constatările implică faptul că nivelul de solicitare cognitivă a unei sarcini, în raport cu vârsta și caracteristicile fiecăruia, este un factor central care evidențiază diferențele dintre sexe.
Este foarte interesant faptul că rezultatele unor studii privind copiii și adolescenții cu ADHD sau TSA (chiar și cele care nu sunt concludente) nu indică nicio dovadă a unei diferențe în ceea ce privește abilitățile inhibitorii ale fetelor și băieților, fetele cu dezvoltare tipică au performanțe mai bune atunci când sarcinile sunt suficient de solicitante pentru a forța cerințele inhibitorii la limitele individuale.
Articolele realizate (8 pe indivizi cu tulburare de hiperactivitate ADHD și 2 pe indivizi cu tulburare de spectru autist) sugerează că cererea cognitivă a sarcinii este importantă, împreună cu factorii contextuali care pot interacționa cu dezvoltarea capacității inhibitorii, pentru a dezvălui diferențele dintre sexe. Literatura de specialitate a neglijat natura multicomponențială a abilităților inhibitorii și, în consecință, accentul a fost pus pe inhibiția răspunsului (față de alte componente).
Părinții insuflă din păcate copiilor de când sunt mici, spiritul de competiție, punându-i într-o continuă comparatie cu ceilalti in loc sa faciliteze şi îmbunătăţească procesul de dezvoltare cognitivă şi acumulare de informaţii.
Comparatia este buna pana la un anumit punct, daca duce la dezvoltare iar autodezvoltarea personală reprezintă un succes. Acest lucru se datorează faptului că personele centrate pe competitivitate văd succesul altora ca pe un motiv de invidie si resentimente.
Studiile arată că fetele au niveluri mult mai ridicate de estrogen decât băieții și astfel se explică un comportament mai puțin agresiv și competitiv, încredere scăzută şi lipsa autoasertivităţii. In schimb, la băieți, nivelurile crescute de testosteron, determină un comportament agresiv, competitiv și autoîncredere.
Sursa: Inhibitory abilities in girls and boys: More similarities or differences? – Maria Carmen Ursai
Add Comment